Pizza Hut

Gick precis för att äta lunch på pizza hut. Så fort jag satte mig ner sa en tjej som satt på bordet bredvid mig "Hello". Hon var inte direkt söt (fet, kort hår, kraftiga svarta glasögon och tandställning) så jag hälsade inte tillbaka. När jag satt mig ner vid bordet stirrade killen på andra bordet bredvid mig rätt i ansiktet i drygt en minut. Ett par som satt på ett bord framför mig vände sig båda om och stirrade på mig helt ogenerat. Tjejen bredvid kom snart tillbaka och frågade någonting på kinesiska. Jag sa att jag inte förstod. Senare frågade hon på engelska var jag kom ifrån... "Sweden" svarade jag och sen inlede hon och hennes bordskamrat en lång diskussion om vad det betydde. Servitören kom och ville ge mig kaffet innan maten.. "Efter maten", sa jag. Vilket antagligen var den hundrade gången jag har fått ge den instruktionen på samma pizza hut. Tjejen bredvid tog ut sin mobiltelefon där hon hade skrivit, "I want to learn English. Can you help me". "No", svarade jag. Efter ett tag gav hon mig en lapp där det stod, "You are alone in China. If you need any help call me on 15xxxxxxxx". "Thanks", svarade jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0