Get out of my way motherfucker

Det regnade idag när jag skulle cykla till pizza hut på lunchen. Med ett paraply i handen och ena på en broms som knappt funkar är det inte direkt trafiksäkert. Jag börjar bli trött på att alltid vara den som väjer undan. En man stod och pratade med någon i en lastbil, han vände sig om utan att titta sig för och gick nästan in i mig. Det vara bara en snabb manöver från min sida som räddade situationen. Längre fram i en sväng kom det en grup på drygt 10 personer gående. De ockuperade i princip hela cykelbanan. Jag tänkte först bromsa ner och vänta på att de skulle gå förbi... men sen tänkte jag att jag skulle agera precis som en av "the locals" och använde mig av 'get out of my way motherfucker' approachen. De gående försökte in i det sista gå kvar mitt i vägen utan att flytta sig men när de såg att den här vita galningen inte tänkte stanna och vänta ut dem så flyttade de sig marginellt. Våra paraplyer slog in i varandra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0